Μία περίεργη υπόθεση, που διαδραματίστηκε επί ελληνικού εδάφους, έφερε στο φως το αραβικό τηλεοπτικό δίκτυο Al Jazeera, που μετέδωσε ότι ένας μουσουλμάνος, παλαιστινιακής καταγωγής, δημοσιογράφος Ολλανδικής υπηκοότητας, ο οποίος ακολουθούσε ομάδα προσφύγων για ρεπορτάζ, τέθηκε υπό κράτηση.
Σύμφωνα πάντα με το Al Jazeera, ο μουσουλμάνος δημοσιογράφος πραγματοποιούσε ρεπορτάζ για πρόσφυγες που εισέρχονται στη χώρα μέσω Τουρκίας, στην περιοχή του Έβρου.
Πρόκειται για τον δημοσιογράφο Σακίρ Χαντέρ (Sakir Khader) -κεντρική φωτογραφία-, ο οποίος, στο πλαίσιο ρεπορτάζ, ακολουθούσε μια ομάδα περίπου 50 Σύρων -μεταξύ των οποίων γυναίκες και παιδιά- την ώρα που προσπαθούσαν να διασχίσουν τα σύνορα.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο δημοσιογράφος, μαζί με τους πρόσφυγες, τέθηκε υπό κράτηση και κατηγορήθηκε ότι είχε εισέλθει σε στρατιωτική ζώνη.
Σύμφωνα με συνάδελφό του, που έχει βρεθεί παλαιότερα στο σημείο για βιντεοσκόπηση, η περιοχή δεν φέρει σήμανση απαγόρευσης.
Ο συνάδελφός του υποστήριξε ότι ο Σακίρ είχε μαζί του ολλανδικό διαβατήριο και δύο δημοσιογραφικές κάρτες, όμως η Αστυνομία στην αρχή δεν τον πίστευε ότι ήταν Ολλανδός.
Σύμφωνα με την αδερφή του Σακίρ, οι αξιωματικοί τον έθεσαν υπό κράτηση, λόγω της εμφάνισής του, που θυμίζει Άραβα επειδή απλά είναι Άραβας.
Ο ίδιος έχει και παλαιστινιακό διαβατήριο, όμως, σύμφωνα με την αδερφή του, δεν το κουβαλούσε μαζί του.
Η Ελληνική Αστυνομία ωστόσο δίνει μία διαφορετική εκδοχή των γεγονότων.
Όπως αναφέρει, ο Ολλανδός, αραβικής καταγωγής, ζήτησε και έλαβε στοιχεία για την κίνηση των προσφύγων στα ελληνοτουρκικά σύνορα, στο πλαίσιο ρεπορτάζ που έκανε.
Τη Δευτέρα, στις 10.30 το πρωί, ο Ολλανδός δημοσιογράφος συνελήφθη για παράνομη είσοδο σε στρατιωτική ζώνη στην περιοχή των Λαβάρων Διδυμοτείχου, μαζί με έναν Γερμανό οπερατέρ και δύο Ιρακινούς ερασιτέχνες φωτογράφους με γερμανικό διαβατήριο, ο ένας εκ των οποίων, μάλιστα, αντιστάθηκε την ώρα της σύλληψης.
Οι τέσσερις θα δικαστούν για παράνομη είσοδο σε στρατιωτική ζώνη, ενώ ο ένας εκ των δύο Ιρακινών αντιμετωπίζει και την κατηγορία της αντίστασης κατά της αρχής.
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου