Κυριακή 27 Νοεμβρίου 2016

Black Friday: Η κοροϊδία σε όλο της το μεγαλείο!



Black Friday σε ολόκληρη τη χώρα την Παρασκευή που μας πέρασε αν και αυτό δεν ήταν απαραίτητο, αφού κάθε μέρα που ξημερώνει στην Ελλάδα είναι μαύρη σαν καλιακούδα.

Αρχικά, οι εγχώριες ιδιοφυΐες του μάρκετινγκ σκέφτηκαν να μεταφράσουν το Black Friday στα ελληνικά και να το πλασάρουν ως Μαύρη Παρασκευή αλλά, αφενός υπήρχε κίνδυνος οι καταναλωτές  να την μπερδέψουν με τη Μεγάλη Παρασκευή και να ψάχνουν τον Επιτάφιο, αφετέρου, όπως και να το κάνεις, το Black Friday ακούγεται πιο μυστηριώδες.

Κι εδώ ακριβώς έγκειται όλη η ουσία του θέματος.

Όλες τις προηγούμενες μέρες οι μεγάλες αλυσίδες άφηναν να αιωρείται ότι θα υπάρξουν εξωπραγματικές εκπτώσεις σε προϊόντα, χωρίς ωστόσο να αναφέρουν συγκεκριμένα σε ποια, ούτε ποιο θα είναι το ύψος των εκπτώσεων.

Αυτό, σε συνδυασμό με την υπερβολική διαφήμιση που έπαιξε, δημιούργησε έναν σιωπηλό σάλο. Το Black Friday είχε ήδη ξεπουλήσει, πριν ακόμα ξεκινήσει.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα η υπερβολική διαφήμιση για το Playstation 4 – το παλιό μοντέλο μάλιστα – που προσφερόταν με έκπτωση μόλις -30% αλλά παρόλα αυτά ξεπούλησε.


Black Friday από τα Public

Κόσμος βγαίνει από τα mall κρατώντας τηλεοράσεις και εκτυπωτές που δεν είχε καν σκοπό να αγοράσει.

Γιατί; Γιατί όχι μόνο τα προϊόντα δίνονται σε προσφορά – όχι όμως φθηνότερα από οποιαδήποτε άλλη περίοδο εκπτώσεων – αλλά γιατί οι αλυσίδες φρόντισαν να τονίσουν ότι η προσφορά ισχύει μόνο για 1 μέρα – ή 4 – και ότι το στοκ είναι περιορισμένο.

Θα προλάβει μόνος όποιος στηθεί στην ουρά, μόνο όποιος τρέξει, μόνο όποιος σπρώξει. Αλλιώς θα του πάρει άλλος τη μοναδική ευκαιρία.

Και κάπως έτσι δημιουργήθηκαν οι τεράστιες ουρές που παρατηρήθηκαν σε ολόκληρη τη χώρα από τα ξημερώματα.

Από το εκπτωτικό χωριό στα Σπάτα, όπου οι εταιρείες ξεφορτώνονται όλη τη σαβούρα τους, υπολογίζεται ότι πέρασαν 70.000 άνθρωποι.

Μέσα στον παροξυσμό, ο καταναλωτής παύει να ενδιαφέρεται για το τι θα αγοράσει και πόσο. Αρκεί να αγοράσει κάτι. Αρκεί να νιώσει ότι έκανε την έξυπνη αγορά.


Homo comsumus

Εδώ ακριβώς ξεδιπλώθηκε άπλετο όλο το πεδίο δράσης στις αλυσίδες καταστημάτων να παίξουν με την ψυχολογία του καταναλωτή και να τον εξαπατήσουν πολύ χειρότερα από τις καθιερωμένες περιόδους εκπτώσεων. Όπως και έγινε.

Ούτε έλλειψη σε στοκ υπήρχε, ούτε οι τιμές ήταν ιδιαίτερα χαμηλές. Το όποιο στοκ εξαντλήθηκε σήμερα, εξαιτίας της καταναλωτικής παράνοιας.

Εξαντλήθηκαν notebooks που μέχρι χθες πωλούνταν στα 669 ευρώ και βρέθηκαν σήμερα να πωλούνται στα 689 ευρώ αλλάζοντας απλώς την αρχική τιμή στα 749 ευρώ. 20 ευρώ ακριβότερα από χθες!

Σε άλλα προϊόντα προσφέρθηκαν πλασματικές εκπτώσεις και τιμές που μπορείς να βρεις οποιαδήποτε μέρα του χρόνου αν ψάξεις αλλού.

Το κόλπο έπιασε. Ο κόσμος μάσησε και πήγε.

Τουλάχιστον δεν ποδοπατήθηκε.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τυχαίες Αναρτήσεις

by click4money

Online ταινίες και σειρές